Επισκέψεις Α Τριμήνου
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Α –Β –Γ –Δ –Ε –ΣΤ τάξεις: 7 Οκτωβρίου 2019, αθλητικό κέντρο “Paradise”. Η επίσκεψη πραγματοποιείται στα πλαίσια της μέρας Σχολικού Αθλητισμού.
Γ΄τάξη: 4 Νοεμβρίου 2019: Μουσείο ΟΤΕ: Οι μαθητές θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πορτραίτα από neon». Οι μαθητές παρακολουθούν μια διαδραστική ξενάγηση στην έκθεση του μουσείου και παράλληλα γνωρίζουν βιωματικά τα πορτραίτα μεγάλων εικαστικών καθώς και τους μεγάλους εφευρέτες Μπελ, Μορς και Μαρκόνι.
Ε΄ τάξη: 7 Νοεμβρίου 2020: Κέντρο Ανακύκλωσης Αλουμινίου: οι μαθητές ενημερώνονται για τη διαδικασία παραγωγής του αλουμινίου, την ανακύκλωσή του και τα οφέλη που προκύπτουν, καθώς και για την ορθή περιβαλλοντική συμπεριφορά. Επίσης παρακολουθούν τα πρώτα στάδια της ανακύκλωσης των κουτιών, τη διαδικασία διαλογής και συμπίεσης.
Δ΄τάξη: 11 Νοεμβρίου 2019: Μουσείο ΟΤΕ: Οι μαθητές θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πορτραίτα από neon». Οι μαθητές παρακολουθούν μια διαδραστική ξενάγηση στην έκθεση του μουσείου και παράλληλα γνωρίζουν βιωματικά τα πορτραίτα μεγάλων εικαστικών καθώς και τους μεγάλους εφευρέτες Μπελ, Μορς και Μαρκόνι.
Α-Β τάξη: 18 Νοεμβρίου 2020: Εργαστήριο αγγειοπλαστικής. Τα παιδιά μέσα από μία βιωματική παράσταση κουκλοθέατρου μαθαίνουν τις πρώτες ύλες και τα στάδια κατασκευής ενός αγγείου, παρακολουθούν την κατασκευή αγγείου στον τροχό από τον αγγειοπλάστη και κατασκευάζουν την αρχαία πήλινη κούκλα.
Στ΄ τάξη: 21 Νοεμβρίου 2019: Επίσκεψη στον «Θόλο», όπου οι μαθητές θα παρακολουθήσουν την ψηφιακή προβολή «Αγία Σοφία: 1500 χρόνια ιστορίας». Οι μαθητές παρακολουθούν μια ξενάγηση εικονικής πραγματικότητας στο εσωτερικό του Ναού, ενώ παράλληλα συμμετέχουν σε διάφορα σενάρια και αναπαραστάσεις της εποχής απατώντας σε ερωτήσεις ψηφιακά.
Ε- Στ΄ τάξεις: 12 Δεκεμβρίου 2019: ΟΟΙ μαθητές θα παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Συρανό Ντε Μπερζεράκ» στο θέατρο Κάππα, για να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου.
Α-Β-Γ-Δ τάξεις: 20 Δεκεμβρίου 2019, Οι μαθητές θα παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση«Ως την άκρη του κόσμου» στο θέατρο Τζένη Καρέζη, για να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου.
Για οποιαδήποτε αλλαγή θα ενημερώνεστε σχετικά από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
Παρακαλούμε να επιστρέφετε στη σχολική μονάδα σε εύλογο χρονικό διάστημα συμπληρωμένη τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση, η οποία θα δίνεται από τους εκπαιδευτικούς- εφόσον δίνετε τη συγκατάθεσή σας να συμμετέχει ο/η μαθήτρια στις προαναφερόμενες εκπαιδευτικές επισκέψεις- προκειμένου να ολοκληρώνεται εγκαίρως η διαδικασία της πραγματοποίησης ή ακύρωσης των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών επισκέψεων.
Σχετικά με την κείμενη διαδικασία πραγματοποίησης των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών επισκέψεων, ενημερωθείτε από τα παρακάτω:
Άρθρο 16 (ΠΔ 79/1-8-2017)
1. Σχολικές δράσεις θεωρούνται όλες οι προγραμματισμένες και κατάλληλα σχεδιασμένες δράσεις του σχολείου που συμπληρώνουν και εμπλουτίζουν τα προγράμματα σπουδών. Πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, εντός ή/και εκτός του σχολείου και σε συνεργασία με άλλα σχολεία ή/και με άλλους φορείς (όπως Μουσεία, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σχολικά δίκτυα, επιστημονικούς και πολιτιστικούς συλλόγους και φορείς, βιβλιοθήκες, φυσιολατρικές λέσχες κ.λπ.). Οι δράσεις αυτές έχουν διεπιστημονικό/διαθεματικό, βιωματικό χαρακτήρα και ενθαρρύνουν τη διερεύνηση. Αποσκοπούν στον εμπλουτισμό του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών, στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών, στην αισθητική καλλιέργεια, στην έκφραση της δημιουργικότητας, στη συνεργατικότητα, στην ανάπτυξη της αυτονομίας και της υπευθυνότητας και στην ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές δράσεις συντελούν στην ανάπτυξη του δημοκρατικού ήθους, στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινότητα και επιτελούν αντισταθμιστικό ρόλο παρέχοντας τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
2. Στις σχολικές δράσεις συμπεριλαμβάνονται:
α) όσες δράσεις πραγματοποιούνται εκτός σχολείου και απαιτούν μετακίνηση των μαθητών από το σχολείο, όπως η ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή, οι εκπαιδευτικές ανταλλαγές, οι διδακτικές επισκέψεις, οι πολιτιστικές δράσεις, οι αθλητικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, οι εκδηλώσεις και δραστηριότητες επιστημονικού περιεχομένου κ.λπ.. Για τη συμμετοχή των μαθητών στις παραπάνω δράσεις απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη των Γονέων και Κηδεμόνων τους
β) όσες δράσεις πραγματοποιούνται εντός σχολείου, όπως είναι οι επισκέψεις και εκδηλώσεις καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών ή ειδικών επιστημόνων που καλούνται στο σχολείο ή την τάξη/ τμήμα για να υλοποιούν προγράμματα και δραστηριότητες που προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία, οι εκθέσεις έργων μαθητών, οι τοπικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι χορωδίες, οι χορευτικές παραστάσεις, οι αθλητικοί αγώνες, οι σχολικές εορτές, οι εκθέσεις βιβλίων κ.λπ.,
γ) εκπαιδευτικές επισκέψεις ή έξοδοι των μαθητών σε κοντινή απόσταση από το σχολείο, περιορισμένης χρονικής διάρκειας και όχι μεγαλύτερης των δύο διδακτικών ωρών, που υλοποιούνται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, της βιωματικής μάθησης και του ευρύτερου ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία. Για τη συμμετοχή των μαθητών στις παραπάνω δράσεις απαιτείται η έγγραφη συναίνεση των Γονέων και Κηδεμόνων τους.
……………………...............................
Οι δραστηριότητες που αναφέρονται στις περιπτώσεις 2α και 2γ του παρόντος άρθρου πραγματοποιούνται με την προϋπόθεση ότι θα συμμετέχουν σε αυτές τα δύο τρίτα (2/3) των μαθητών του τμήματος.
3) Οι σχολικές δράσεις που αναφέρονται στα εδάφια α και β της παρ. 2 του παρόντος άρθρου εντάσσονται στον ετήσιο ή στον τριμηνιαίο προγραμματισμό που κάνει το κάθε σχολείο, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
………………………………………………..
4. Οι σχολικές δράσεις της παρ. 2γ του παρόντος άρθρου μπορούν να μην εντάσσονται στον ετήσιο ή τριμηνιαίο προγραμματισμό του σχολείου, να είναι έκτακτες μετακινήσεις των μαθητών και σε αυτήν την περίπτωση να εγκρίνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου, μετά από τη σχετική εισήγηση των διδασκόντων, τη γραπτή ή προφορική ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου και λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια που ορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτική Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Οι μετακινήσεις αυτές μπορεί να αφορούν είτε όλο το σχολείο είτε τάξη και τμήμα.
5. Οι σχολικές δράσεις που αναφέρονται στα εδάφια α της παρ. 2 του παρόντος άρθρου δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις εννέα (9) για κάθε διδακτικό έτος, χωρίς να υπολογίζεται στο άθροισμα αυτό η ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή. Οι σχολικές δράσεις που αναφέρονται στην περίπτωση γ΄ δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις έξι (6) για κάθε διδακτικό έτος.
………………………………………………………………..
8. Οι διδακτικές επισκέψεις πραγματοποιούνται σε χώρους ιστορικής και πολιτιστικής αναφοράς ή σε χώρους τεχνολογικού ή επιστημονικού ενδιαφέροντος, όπως είναι τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα αρχιτεκτονικά μνημεία, οι εκκλησίες, τα εργαστήρια καλλιτεχνών, τα θέατρα, οι χώροι παραστάσεων, τα πλανητάρια, τα ενυδρεία κ.λπ. και έχουν σκοπό να διευρύνουν τον πολιτιστικό ορίζοντα των μαθητών και να τους ενθαρρύνουν να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με τον φυσικό και κατασκευασμένο κόσμο. Προκειμένου οι διδακτικές επισκέψεις να ανταποκρίνονται σε παιδαγωγικούς και διδακτικούς στόχους απαιτείται ο κατάλληλος σχεδιασμός τους, ο οποίος θα πρέπει να περιλαμβάνει: α) τους επιδιωκόμενους σκοπούς και στόχους, β) τις δραστηριότητες προετοιμασίας μελέτης του θέματος μέσα στην τάξη, γ) τις δραστηριότητες στον χώρο της επίσκεψης και δ) την αποτίμηση της όλης διαδικασίας και την εξαγωγή των αναγκαίων εκτιμήσεων και ανατροφοδοτήσεων. Κάθε διδακτική επίσκεψη πραγματοποιείται με την προϋπόθεση ότι συμμετέχουν σ’ αυτή τα δύο τρίτα (2/3) τουλάχιστον των μαθητών κάθε τμήματος/τάξης.
…………………………………………………………………
9. Στις σχολικές δράσεις μπορεί να πάρει μέρος όλο το σχολείο ή μερικές τάξεις, Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτές μπορεί και να παραταθεί πέραν του διδακτικού ωραρίου, μέχρι και δύο διδακτικές ώρες, για τις περιπτώσεις που αυτό καθίσταται αναγκαίο για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας
…………………………………………………………………
11. Η συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δράσεις αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προϋποθέτει την έγγραφη συναίνεση συμμετοχής από τους γονείς/κηδεμόνες. Οι μαθητές που δεν παίρνουν μέρος στις δραστηριότητες στις οποίες απαιτείται μετακίνηση, αποχωρούν από το σχολείο με συνοδεία των γονέων τους.
12. Η παρουσία τρίτων προσώπων στο σχολείο στο πλαίσιο των δράσεων που αναφέρονται στην περίπτωση β΄ της παρ. 2 προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και την ενημέρωση του Προϊσταμένου εκπαιδευτικών θεμάτων. Εξαίρεση αποτελεί η παρουσία φοιτητών/σπουδαστών για την πρακτική τους άσκηση ή κάθε άλλη περίπτωση που ορίζεται από τις ισχύουσες ειδικές διατάξεις.
Η Διευθύντρια του Σχολείου
Σταυροπούλου Φωτεινή