Εκπαιδευτικές επισκέψεις Γ΄τριμήνου 2018-19

Δ τάξη: 9 Απριλίου 2019, εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης, με ξενάγηση, στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας.

Β1 τάξη: 10 Απριλίου 2019, Επίσκεψη στο ΠΠΙΕΔ: Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώ Χαιδεμένου», όπου οι μαθητές θα ξεναγηθούν στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου και στα γεγονότα της Μικρασιατικής καταστροφής.

Στ τάξη: 17Απριλίου 2019, εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης, με ξενάγηση, στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας.

Ε τάξη: 18 Απριλίου 2019, εκπαιδευτική επίσκεψη στο PlanetPhysics, όπου μέσα από διαδραστικά πειράματα οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τις αρχές και τις έννοιες της Φυσικής.

Στ τάξη: 16 Απριλίου 2019, Επίσκεψη στο ΠΠΙΕΔ: Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώ Χαιδεμένου», όπου οι μαθητές θα ξεναγηθούν στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου και στα γεγονότα της Μικρασιατικής καταστροφής.

Α, Β και Γ τάξη: 14 Μαίου 2019, επίσκεψη στο «Κέντρο της Γης», όπου οι μαθητές θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα πουλιά.

Ε δημοτικού: 16 Μαίου 2019, «Επίσκεψη στο εργοστάσιο της skag», όπου οι μαθητές θα γνωρίσουν τη διαδικασία παραγωγής ενός βιομηχανικού προϊόντος από τη διοίκηση μέχρι τη γραμμή παραγωγής.

Α–Β-Γ-Δ-Ε-ΣΤ τάξεις: 13 Ιουνίου 2019, επίσκεψη στο αθλητικό κέντρο «Αθλοπαιδιές», όπου οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιδοθούν σε αθλητικές δραστηριότητες

 

Αγαπητοί γονείς,

Για οποιαδήποτε μεταβολή θα ενημερώνεστε εγκαίρως από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με σχετική ανακοίνωση εφόσον πρόκειται για ακύρωση, αλλαγή ώρας και μέρας ή με ανάρτηση στην ιστοσελίδα εφόσον πρόκειται για περαιτέρω προγραμματισμό.

Παρακαλούμε να επιστρέφετε στη σχολική μονάδα σε εύλογο χρονικό διάστημα συμπληρωμένη τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση, η οποία θα δίνεται από τους εκπαιδευτικούς- εφόσον δίνετε τη συγκατάθεσή σας να συμμετέχει ο/η μαθήτρια στις προαναφερόμενες εκπαιδευτικές επισκέψεις- προκειμένου να ολοκληρώνεται εγκαίρως η διαδικασία της πραγματοποίησης ή ακύρωσης των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών επισκέψεων.

Σχετικά με τη διαδικασία της πραγματοποίησης των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών επισκέψεων ενημερωθείτε από τα παρακάτω:

Άρθρο 16 (ΠΔ 79/1-8-2017)

1. Σχολικές δράσεις θεωρούνται όλες οι προγραμματισμένες και κατάλληλα σχεδιασμένες δράσεις του σχολείου που συμπληρώνουν και εμπλουτίζουν τα προγράμματα σπουδών. Πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, εντός ή/και εκτός του σχολείου και σε συνεργασία με άλλα σχολεία ή/και με άλλους φορείς (όπως Μουσεία, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σχολικά δίκτυα, επιστημονικούς και πολιτιστικούς συλλόγους και φορείς, βιβλιοθήκες, φυσιολατρικές λέσχες κ.λπ.). Οι δράσεις αυτές έχουν διεπιστημονικό/διαθεματικό, βιωματικό χαρακτήρα και ενθαρρύνουν τη διερεύνηση. Αποσκοπούν στον εμπλουτισμό του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών, στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών, στην αισθητική καλλιέργεια, στην έκφραση της δημιουργικότητας, στη συνεργατικότητα, στην ανάπτυξη της αυτονομίας και της υπευθυνότητας και στην ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές δράσεις συντελούν στην ανάπτυξη του δημοκρατικού ήθους, στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινότητα και επιτελούν αντισταθμιστικό ρόλο παρέχοντας τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που διευρύνουν τους ορίζοντές τους.

2. Στις σχολικές δράσεις συμπεριλαμβάνονται:

α) όσες δράσεις πραγματοποιούνται εκτός σχολείου και απαιτούν μετακίνηση των μαθητών από το σχολείο, όπως η ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή, οι εκπαιδευτικές ανταλλαγές, οι διδακτικές επισκέψεις, οι πολιτιστικές δράσεις, οι αθλητικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, οι εκδηλώσεις και δραστηριότητες επιστημονικού περιεχομένου κ.λπ.. Για τη συμμετοχή των μαθητών στις παραπάνω δράσεις απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμητων Γονέων και Κηδεμόνων τους

β) όσες δράσεις πραγματοποιούνται εντός σχολείου, όπως είναι οι επισκέψεις και εκδηλώσεις καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών ή ειδικών επιστημόνων που καλούνται στο σχολείο ή την τάξη/ τμήμα για να υλοποιούν προγράμματα και δραστηριότητες που προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία, οι εκθέσεις έργων μαθητών, οι τοπικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι χορωδίες, οι χορευτικές παραστάσεις, οι αθλητικοί αγώνες, οι σχολικές εορτές, οι εκθέσεις βιβλίων κ.λπ.,

γ) εκπαιδευτικές επισκέψεις ή έξοδοι των μαθητών σε κοντινή απόσταση από το σχολείο, περιορισμένηςχρονικής διάρκειας και όχι μεγαλύτερης των δύο διδακτικών ωρών, που υλοποιούνται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, της βιωματικής μάθησης και του ευρύτερου ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία. Για τη συμμετοχή των μαθητών στις παραπάνω δράσεις απαιτείται η έγγραφη συναίνεση των Γονέων και Κηδεμόνων τους.

……………………...............................

Οι δραστηριότητες που αναφέρονται στις περιπτώσεις 2α και 2γ του παρόντος άρθρου πραγματοποιούνται με την προϋπόθεση ότι θα συμμετέχουν σε αυτές τα δύο τρίτα (2/3) των μαθητών του τμήματος.

3) Οι σχολικές δράσεις που αναφέρονται στα εδάφια α και β της παρ. 2 του παρόντος άρθρου εντάσσονται στον ετήσιο ή στον τριμηνιαίο προγραμματισμό που κάνει το κάθε σχολείο, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

………………………………………………..

4. Οι σχολικές δράσεις της παρ. 2γ του παρόντος άρθρου μπορούν να μην εντάσσονται στον ετήσιο ή τριμηνιαίο προγραμματισμό του σχολείου, να είναι έκτακτες μετακινήσεις των μαθητών και σε αυτήν την περίπτωση να εγκρίνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου, μετά από τη σχετική εισήγηση των διδασκόντων, τη γραπτή ή προφορική ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου και λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια που ορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτική Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Οι μετακινήσεις αυτές μπορεί να αφορούν είτε όλο το σχολείο είτε τάξη και τμήμα.

5. Οι σχολικές δράσεις που αναφέρονται στα εδάφια α και β της παρ. 2 του παρόντος άρθρου δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις εννέα (9) για κάθε διδακτικό έτος, πλην της ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής, και αυτές που αναφέρονται στο εδάφιο γ δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις έξι (6) για κάθε διδακτικό έτος

………………………………………………………………..

9. Στις σχολικές δράσεις μπορεί να πάρει μέρος όλο το σχολείο ή μερικές τάξεις, Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτές μπορεί και να παραταθεί πέραν του διδακτικού ωραρίου, μέχρι και δύο διδακτικές ώρες, για τις περιπτώσεις που αυτό καθίσταται αναγκαίο για την ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας

…………………………………………………………………

11. Η συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δράσεις αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προϋποθέτει την έγγραφη συναίνεση συμμετοχής από τους γονείς/κηδεμόνες. Οι μαθητές που δεν παίρνουν μέρος στις δραστηριότητες στις οποίες απαιτείται μετακίνηση, αποχωρούν από το σχολείο με συνοδεία των γονέων τους.

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Σταυροπούλου Φωτεινή