Εσωτερικός σχολικός κανονισμός

  

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΤΟΥΣΧΟΛΕΙΟΥ

8/θέσιο 3ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας

Διεύθυνση A’/θμιας Α‘ Αθήνας

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘΑ)

       9050463

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)

ΓΡΑΜΜΟΥ 2 Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ

Τ.Κ.14342

Τηλέφωνο

2102510625

 

e-mail

mail@3dim-n-filad.att.sch.gr

Ιστοσελίδα

http://3dim-n-filad.att.sch.gr/autosch/joomla15/

Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας

ΑΠΟΣΤΟΛΑΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

Υποδιευθυντής

ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

ΝΙΚΟΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές ,

Για να λειτουργήσει το σχολείο μας ομαλά και αποδοτικά θα πρέπει όλα τα μέλη της σχολικής  κοινότητας (μαθητές,εκπαιδευτικοί,γονείς) να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Η τήρηση του Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου μας,που ενέκριναν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων,θα βοηθήσει ώστε το έργο και οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως δάσκαλοι να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Θα ήταν πολύ χρήσιμο να αφιερώνατε λίγο από το χρόνο σας ώστε να διαβάσετε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου μας.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

1.    Είναι σημαντικό να διαμορφωθεί θετικό περιβάλλον μέσα και έξω από την τάξη. Η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο έχει ανάγκη να ενταχθεί ο/η μαθητής/τρια. Οι μορφές συμπεριφοράς, σχολικές επιδόσεις, κίνητρα, αξίες και στάσεις διαμορφώνονται με βάση την ανάγκη του/της μαθητή/τριας να βρίσκεται σε αρμονία με την ομάδα και να έχει την αποδοχή και την αναγνώρισή της.

2.    Στο πλαίσιο του σχολείου οι ρόλοι μέσα στην ομάδα πρέπει να κατανέμονται με βάση τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις προσπάθειες τις οποίες καταβάλλουν οι μαθητές.

3.    Οι μαθητές δεν πρέπει να αποτελούν στοιχεία διάκρισης ως επίσης και η κοινωνική ή οικονομική ή φυλετική ή θρησκευτική τους προέλευση.

4.    Η ποιότητα της σχολικής ζωής είναι μια δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο μαθητή και το σχολείο. Θετικό και δημιουργικό λοιπόν περιβάλλον της σχολικής ζωής μέσα στο οποίο ο μαθητής ζει, δραστηριοποιείται και προσπαθεί να καταξιωθεί, θα λειτουργήσει πολύ ευνοϊκά.

5.    Η αναγνώριση των ρόλων, η δυνατότητα εναλλαγής με σεβασμό χωρίς εντάσεις, είναι βασικός στόχος της σχολικής αγωγής. Η δημοκρατία και η δημοκρατική συμπεριφορά είναι αρετές που εμπεριέχονται ως στοιχεία στην κοινωνικοποιητική αποστολή του σχολείου.

6.    Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Η κακή χρήση, ηκακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η εν συναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λ.π.

Στο κείμενο που ακολουθεί και αποτελεί τον εσωτερικό κανονισμό της σχολικής μας μονάδας αναφέρονται οι παρακάτω κανόνες:

1.    Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με το Διευθυντή και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο.

2.    Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο Γονέας – Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

3.    Για τη συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης, το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του Γονέα – Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.

4.    Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις που ορίζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν τηνεπίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο.

5.    Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων.

6.    Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, οι καλλιτεχνικοί και οι πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό έργο του.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας.

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές, στέλνονται στα προσωπικά τους e-mail, (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στο διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε το δάσκαλο της τάξης ή το διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια.

Γενικά, κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα σεδάσκαλο του σχολείου ή τη δ/νση.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίαςΤο τηλέφωνο του σχολείου είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. 

Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.

Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου – σπιτιού.Θα πρέπει να γνωστοποιούνται έγκαιρα από όλους τους εκπαιδευτικούς οι ημέρες και ώρες των προγραμματισμένων μηνιαίων συναντήσεων γονέων-εκπαιδευτικών.

Για οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή διδακτικό θέμα αλληλοενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών, πραγματοποιείται ανάλογη συνάντηση, σε χρόνο μη διδακτικής εργασίας.

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο Σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

·                Μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται για την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.

·                Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία. Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Δ/ντή ή τον Εκπαιδευτικό.

·                Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου

·                Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων

·                Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών

·                Επίσκεψη των Γονέων μπορεί να γίνει σε χρόνο που έχουν ορίσει οι εκπ/κοί και έχουν κάνειέγκαιρα γνωστό.

Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι Γονείς – Κηδεμόνες επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Δ/νση.

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει την πρόοδο τους.

Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος – ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).

Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.)

Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης και να υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση.Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και της αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση και έγκαιρη προσκόμιση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α’, Δ΄ Τάξεων.

Εάν δεν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας ή ανωτέρας βίας κάθε απουσία είναι αδικαιολόγητη.Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, θα πρέπει να ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης και η Δ/νσητου σχολείου για το λόγο της απουσίας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς γνωστοποιούν στους γονείς και τους μαθητές:

(α) το πρόγραμμα ημερήσιας λειτουργίας του κλασικού και του ολοήμερου προγράμματος, όπως αυτά ορίστηκαν με σχετικές αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ.
(β) Τους βασικούς κανόνες λειτουργίας του σχολείου μας:

Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 08:00 ως 8.15 από την είσοδο του σχολείου.Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Για λόγους ασφαλείας των μαθητών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η πόρτα θα κλείνει στις 8:15΄.

Σας επισημαίνουμε την ανάγκη τήρησης της ώρας προσέλευσης.

Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια του Διευθυντή. Οι Διευθυντές είναι υποχρεωμένοι για την ασφάλεια των παιδιών να διατηρούν τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου τους κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.

α. Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

Οι ώρες παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

 

08.00΄- 08.15΄

15΄

Υποδοχή μαθητών

08.15΄- 09.40΄

90΄

1η διδακτική περίοδος

09.40΄- 10.00΄

20΄

Διάλειμμα

10.00΄- 11.30΄

90΄

2η διδακτική περίοδος

11.30΄- 11.45΄

15΄

Διάλειμμα

11.45΄- 12.25΄

40΄

5η ώρα

12.25΄- 12.35΄

10΄

Διάλειμμα

12.35΄- 13.15΄

40΄

6η ώρα

     

 Για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, απευθυνόμαστε στον ανάλογο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, απευθυνόμαστε στο διευθυντή του σχολείου.

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Το νέοαναβαθμισμένο πρόγραμμα του ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου διαμορφώνεται ως εξής:

Α/Α

ΩΡΑ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

 
 

13.15-13.20

Χρόνος μετάβασης στην αίθουσα γεύματος

Ζώνη: Μεσημβρινόγεύμα - Διατροφική Αγωγή

1η ώρα

13.20-14.00

40΄

Γεύμα-Διατροφική Αγωγή

Γεύμα -Διατροφική Αγωγή

Γεύμα -Διατροφική Αγωγή

Γεύμα -Διατροφική Αγωγή

Γεύμα -Διατροφική Αγωγή

 

14.00-14.10

10΄

Διάλειμμα

Ζώνη: Μελέτη-Προετοιμασία

2η ώρα

14.10-14.55

45΄

Μελέτη-Προετοιμασία

Μελέτη-Προετοιμασία

Μελέτη-Προετοιμασία

Μελέτη-Προετοιμασία

Μελέτη-Προετοιμασία

 

14.55-15.05

10΄

Διάλειμμα

3η ώρα

15.05-15.50

45΄

Μελέτη-Προετοιμα-σία

Μελέτη-Προετοιμα-σία

Μελέτη-Προετοιμα-σία

Μελέτη-Προετοιμα-σία

Μελέτη-Προετοιμα-σία

 

15.50-15.55

Διάλειμμα

Ζώνη: Σχολικοί ΜαθητικοίΌμιλοι

ώρα

15.55-16.40

45΄

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

 

16.40-16.45

Διάλειμμα

ώρα

16.45-17.30

45΄

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί όμιλοι

Ο καθαρισμός του διδακτηρίου θα πραγματοποιείται καθημερινά, σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις των καθαριστριών και τους όρους που καθόρισε το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

 

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή ο διευθυντής και αφού ο γονέας ή κηδεμόνας υπογράψει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει.

Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής:
Όλοι οι μαθητές αναχωρούν από τις εξόδους του σχολείου στις κάτωθι ώρες:

Στο τέλος του εξάωρουστις 13: 15 για όλες τις τάξεις. Με την ολοκλήρωση της 3ης ή της 4ης  δηλαδή στις 15:00ή στις 16:00 για όσους μαθητές/τριες είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και οι γονείς-κηδεμόνες τους έχουν δηλώσει εξαρχής την ακριβή ώρα αναχώρησής τους από το σχολείο.

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται με γραπτή ανακοίνωσηή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Οι ανακοινώσεις θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του σχολείου.


ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο και τους παραλαμβάνουν οι δάσκαλοί τους.Κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη, συνωστισμό. Δεν επιτρέπεται το παιχνίδι στις κερκίδες.

 

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις και τα ταλέντα τους.

Οι εκδηλώσεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του έργου, γι΄αυτό οι μαθητές/τριες απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται. Για παράδειγμα, στις Εθνικές γιορτές ορίζουμε τη διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

 

ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΑ ΥΛΙΚΑ

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν στο σχολείο μπάλες και παιγνίδια ή άλλα υλικά εκτός των σχολικών ειδών για χρήση του ημερήσιου προγράμματος. Το ανάλογο υλικό παρέχεται από το σχολείο.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές. Κάθε κινητό που εντοπίζεται θα παρακρατείτε από τη Δ/νση και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή.

 

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Σε περιπτώσεις διδακτικών επισκέψεων που απαιτείται η μεταφορά των μαθητών με λεωφορείο, απαραίτητη είναι η συναίνεση των γονιών. Στο πούλμαν οι μαθητές θα πρέπει να φορούν ζώνες ασφαλείας, να μη διαπληκτίζονται και να μη μετακινούνται. Ο σεβασμός και η υπακοή προς τον/τη συνοδό είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

 

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ


Κάθε μαθητής δικαιούται:

1.    Να απολαμβάνει το σεβασμό των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών του τόσο κατά την ώρα του μαθήματος στην τάξη, όσο και κατά το χρόνο εκτός τάξης (διαλείμματα, μετακίνηση με τα σχολικά λεωφορεία, περίπατοι, εκδρομές κ.λ.π.).

2.    Να ζητά διευκρινίσεις για το μάθημα, να διατυπώνει σκέψεις και κρίσεις, να εκφράζει απορίες και γενικότερα να επιδιώκει την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.

3.    Να προτείνει τρόπους για την καλύτερη διεξαγωγή του μαθήματος και σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό να αναλαμβάνει μόνος ή με συμμαθητές του να παρουσιάσει ένα μάθημα.

4.    Να αναλαμβάνει εργασίες για αντικείμενα που τον ενδιαφέρουν και να ζητά τη βοήθεια των εκπαιδευτικών του για τη μέθοδο, το σχεδιασμό, τις βιβλιογραφικές πηγές κ.λ.π.

5.    Να παίρνει μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου (εκδρομές, θεατρικές επισκέψεις, ανταλλαγές, σχολικές γιορτές, εκπαιδευτικά προγράμματα, αθλητικές συναντήσεις, διαγωνισμούς επιστημονικών και κοινωνικών φορέων κ.λ.π.).

6.    Nα ζητήσει τη βοήθεια του εκπαιδευτικού του σε προσωπική βάση, ώστε να επιλύσει συσσωρευμένες απορίες για το μάθημα και να ζητήσει απαντήσεις, διευκρινήσεις κ.λ.π. που θα τον διευκολύνουν να παρακολουθήσει καλύτερα την εξέλιξη του συγκεκριμένου μαθήματος. Η βοήθεια αυτή μπορεί να δοθεί, ύστερα από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό, στο τέλος του ημερησίου προγράμματος, ή στο χρόνο που θα θεωρήσει ο εκπαιδευτικός κατάλληλο και φυσικά στο χώρο του σχολείου.

7.    Να ζητά περισσότερες ασκήσεις για τον εαυτό του, όταν θέλει να εμπεδώσει κάποια ενότητα καλύτερα.

Μέσα σ’ ένα δημοκρατικό περιβάλλον να εκφράζει την άποψή του.Να συμμετέχει δημιουργικά στην ομάδα του.Να παίζει και να ψυχαγωγείται κατά την ώρα των διαλειμμάτων.Να χρησιμοποιεί τους χώρους και τα μέσα του σχολείου.Να επαινείται και να αμείβεται ηθικά για κάθε προσπάθεια που καταβάλλει προς όφελος δικότου ή τωνσυμμαθητών του.Να του παρέχεται περιβάλλον ψυχολογικής και σωματικής ασφάλειας.

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

1. Το πρωί στην αυλή


Φτάνοντας στο σχολείο αφήνω την τσάντα μου στο καθορισμένο σημείο και περιμένω στην αυλή. Όταν χτυπήσει το κουδούνι, μπαίνω στη σειρά του τμήματός μου για πρωινή προσευχή και είσοδο στην τάξη.


2. Στην αίθουσα


Κάθομαι στη θέση μου και ετοιμάζω τα πράγματά μου χωρίς καθυστερήσεις.
Προσέχω την ώρα του μαθήματος και δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου.
Αν δεν καταλαβαίνω κάτι, ζητώ το λόγο ευγενικά για να μου λυθεί η απορία.
Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου. Σέβομαι και ενθαρρύνω την προσπάθεια των συμμαθητών μου και γενικά συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται κι εκείνοι. Αν έχω σοβαρό λόγο να βγω έξω, ζητώ διακριτικά την άδεια.


3. Στο διάλειμμα


Όταν κτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, βγαίνω ήρεμα έξω παίρνοντας ότι μου χρειάζεται (φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί. Την ώρα του διαλείμματος κινούμαι και παίζω στους χώρους που έχουν οριστεί. Παίζω ήρεμα σεβόμενος τους κανόνες, λύνω τις όποιες διαφορές μου με συζήτηση και γιαοποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνομαι στους εφημερεύοντες.Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο και τους παραλαμβάνουν οι δάσκαλοί τους.Κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη, συνωστισμό.

 

 

4. Σχόλασμα

Ετοιμάζω την τσάντα μου και αφήνω το θρανίο μου καθαρό.Παίρνω τα προσωπικά μου είδη (μπουφάν, μπλούζες) για τα οποία είμαι υπεύθυνος.Περιμένω την άδεια του δασκάλου για να αποχωρήσω.Περιμένω στον χώρο που έχει οριστεί για την αναχώρηση μέχρι να έρθουν να με παραλάβουν οι δικοί μου άνθρωποι.

5. Γενικοί κανόνες

Διατηρώ τα βιβλία και τα τετράδιά μου καθαρά και τακτοποιημένα και βάζω στην τσάντα μου μόνο τα απαραίτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα.Φροντίζω για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων.Προσέχω και δεν προκαλώ φθορές στα πράγματα του σχολείου μου (θρανία, καρέκλες, πίνακες, τοίχους). Όταν ο μαθητής προκαλέσει φθορά στη σχολική περιουσία, ο γονέας ή κηδεμόνας υποχρεούται να την αποκαταστήσει.Σέβομαι τα πράγματα των συμμαθητών μουόπως τα δικά μου και αν βρω κάτι που δεν μου ανήκει, το παραδίδω στο δάσκαλό μου.Συμπεριφέρομαι με ευγένεια και σεβασμό προς όλους.Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες – εκδηλώσεις του σχολείου.

Προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε το αίσθημα της προσφοράς, της αλληλεγγύης,της εντιμότητας,της υπακοής,της εργατικότητας και της υπευθυνότητας.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ

·       Η δημιουργία θετικού κλίματος, αμοιβαίου σεβασμού, αποδοχής της διαφορετικότητας

·       η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς

·       η έγκαιρη διαπίστωση καθώς και η εποικοδομητική αντίδραση των καταστάσεων που μπορούν να οδηγήσουν σε εκδηλώσεις βίας και η άμεση διαχείρισή τους

αποτελούν σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή /και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

Ο στόχος των παρεμβάσεων μας είναι η ενίσχυση της απόκτησης κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, καθώς και η διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων ζωής, που προωθούν τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, στη διαφορετικότητα, στη δικαιοσύνη, στην προσωπική και κοινωνική ενδυνάμωση και ανάπτυξη, στην κοινωνική συμμετοχή, στην αλληλεγγύη, στη δημιουργική αλληλεπίδραση, στη μοναδικότητα και διαφορετικότητα των ατόμων και στην υποστήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ

Βασικός στόχος της σχολικής κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη σε κάθε μαθητή της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων. Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.Όταν ένας μαθητής παραβιάζει συνειδητά και συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται μέτρα ανάλογα με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του.Οι συνέπειες επιβάλλονται μόνο όταν ο δάσκαλος έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και την πειθώ με το μαθητή και τους γονείς.Δεν προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του μαθητή.Δε χρησιμοποιούνται ως απειλές ή εκφοβισμό, αλλά ως συνέπεια.

1ο Στάδιο

·       Παρατήρηση από το δάσκαλο (1η και 2η).

·       Επίπληξη από το δάσκαλο.

·       Παρατήρηση από το διευθυντή και τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα.

·       Επίπληξη από το διευθυντή και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο για κοινήαντιμετώπιση του προβλήματος.

 

2ο Στάδιο

Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια αρνητική συμπεριφορά, τότε επιβάλλονται πρόσθετα μέτρα:

Μαθητής και εκπαιδευτικός ακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαχείρισης προβληματικής συμπεριφοράς μαθητή και προσυπογράφουν πρωτόκολλο πρέπουσας συμπεριφοράς. Σε κάθε περίπτωση του 2ου σταδίου ενημερώνεται γραπτώς ο γονέας ή κηδεμόνας.

 

3ο Στάδιο

Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια αρνητική συμπεριφορά, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες:

·       Καλεί τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

·       Καλεί τον Συντονιστή Εκπαίδευσης Γενικής και Ειδικής Αγωγής και σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες και το ΚΕΔΑΣΥ προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

·       Μετά τη αναλυτική εξέταση του θέματος και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων, ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει την τελική απόφαση. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί ακόμη να αποφασίσει, αν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο, την αλλαγή τμήματος του μαθητή ή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα για αλλαγή περιβάλλοντος.

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΜΥΝΑ

Σε περίπτωση κινδύνου, το διδακτήριο εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο, που έχει εκτελεστεί κατά τις ασκήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί για την καλύτερη ετοιμότητα προσωπικού και μαθητών. Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες δεν βρίσκονται στις δικές τους αίθουσες, αλλά σε άλλο χώρο του διδακτηρίου, όπως κατά τη διάρκεια του ολοήμερου, ή στην αίθουσα εκδηλώσεων ή στους Η/Υ κ.α. τότε ακολουθούν όσα προβλέπονται από το σχέδιο εκκένωσης.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΚΕΝΩΣΗΣ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΟΥ

Α΄ ΦΑΣΗ: ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ

Κατά τη διάρκεια του συμβάντος ο/η δάσκαλος/α εφαρμόζει τα ανάλογα, για μέσα στην τάξη,μέτραασφαλείας.

Πρέπει τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν ελεύθερα, γρήγορα και με ασφάλεια μέσαστην τάξη ( οι τσάντες να είναι στα γαντζάκια).

 

Β΄ ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ

 

Μετά τη λήξη του συμβάντος τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο εκκένωσης του διδακτηρίου.Ο/η δάσκαλος/α βάζει σε γραμμή τα παιδιά, ανοίγει την πόρτα της αίθουσας και περιμένει εκείοδηγίες από τον υπεύθυνο ασφαλείας. Είναι απαραίτητο να υπάρχει όσο το δυνατόν ησυχία, ώστε να ακούγονται οι οδηγίες συντονισμού και οργάνωσης.Όταν πάρει την άδεια κατευθύνεται προς την ΕΞΟΔΟ που προβλέπει η σήμανση της αίθουσας.Ακολουθεί τη σειρά εκκένωσης των αιθουσών που ορίζεται στον πίνακα προτεραιότητας του κτιρίου.Επιβλέπει ώστε τα παιδιά να κινούνται στην ΕΞΟΔΟ με τον τρόπο που έχουν διδαχθεί, γρήγορα αλλά όχι τρέχοντας. Κατευθύνεται στον ορισμένο υπαίθριο χώρο όπου συγκεντρώνει το τμήμα του.Καμία αίθουσα δεν εκκενώνεται χωρίς την άδεια και τον συντονισμό των υπευθύνων ασφαλείας. Τα τμήματα που ήδη βρίσκονται στην αυλή κατευθύνονται στον ορισμένο χώρο συγκέντρωσης.

 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ακόμη και μετά από έναν ισχυρό σεισμό, υπάρχει επαρκής χρόνος για την ασφαλή εκκένωση του διδακτηρίου αρκεί να γίνει συντονισμένα.Για να επιτευχθεί αυτό απαιτούνται: άριστη γνώση του σχεδίου, πιστή εφαρμογή και αρκετή εξάσκηση.Ο πανικός, η βιασύνη και οι αψυχολόγητες ενέργειες, είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για τα περισσότερα ατυχήματα που συμβαίνουν και όχι το ίδιο το γεγονός!Η προσωπική εκτίμηση και αυτενέργεια έξω από το συνολικό συντονισμό, θα οδηγήσει σε σύγχυση και ατυχήματα.

Παρακαλούμε όλους τους φορείς για τη συνεργασία και την τήρηση των παραπάνω κανόνων, ώστε το σχολείο να λειτουργεί χωρίς προβλήματα και επιπλέον οι μαθητέ/τριες μας να αναπτύξουν αρετές συνεργασίας, σεβασμού και αποδοχής της σχολικής κοινότητας, να είναι ασφαλείς και χαρούμενοι/ες.

 

 

H Διευθύντρια του Σχολείου

 

Κωνσταντίνα Αποστολάρα